Czy można ćwiczyć codziennie?

Ostatnimi czasy aktywność fizyczna jest bardzo popularna. To bardzo pozytywne zjawisko, nie bez powodu mówi się, ze sport to zdrowie. Ludzie wybierają różne rodzaje aktywności fizycznej, a jest ich bardzo wiele – treningi fitness o różnej intensywności, treningi na siłowni, bieganie, pływanie, jazda na rowerze lub rolkach, wspinaczka, taniec, joga i wiele innych. Niektórzy nie są w stanie przetrwać dnia bez treningu, który dostarcza niesamowitej ilości endorfin, poprawiających samopoczucie. Inni twierdzą, że codzienne treningi, wykonywane nawet dwa razy w ciągu dnia pozwolą szybciej osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Pojawia się więc pytanie – czy można ćwiczyć codziennie? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i prosta. Warto codziennie by aktywnym fizyczne, jednak intensywne treningi wymagają regeneracji. Wydaje się więc, że dobrym wyjściem jest przeplatanie mocnych treningów lżejszymi, rozciągającymi i odprężającymi. Można dni bez właściwego treningu przeplatać na przykład spacerami. Jeżeli cierpimy na jakieś dolegliwości, warto zapytać lekarza jaki rodzaj aktywności będzie dla nas najlepszy i na jaką intensywność ćwiczeń możemy sobie pozwolić. Trening siłowy pozwala na piękne wyrzeźbienie mięśni. Jeżeli jesteśmy już wprawieni w tego rodzaju ćwiczenia, można wykonywać trening siłowy codziennie, ale dbając o to, aby poszczególne partie mięśni miały czas na regenerację. Codzienne ćwiczenie jednej partii mięśni nie daje lepszych efektów, a może grozić kontuzją. Warto poprosić tu o pomoc trenera, który rozplanuje ćwiczenia tak, aby codziennie ćwiczyć inną partię mięśni. Jak wygląda sprawa, jeżeli chodzi o treningi cardio? To zależy czy nasz cel treningowy to wytrzymałość, czy też przyrost masy mięśniowej. Zależy też, jak intensywny i długi jest to trening. Jeżeli chodzi o wytrzymałość – można trenować codziennie, jeżeli chcemy zbudować masę mięśniową – jest podobnie jak w przypadku treningu siłowego. Dobrze jednak co jakiś czas zrobić dzień przerwy na regenerację. Pamiętajmy, aby nie przemęczyć zbytnio organizmu, na przykład biegając co dzień po kilkanaście kilometrów. Aby uniknąć przetrenowania trzeba pamiętać, aby nie ćwiczyć ponad swoje możliwości. Na początku może Ci się wydawać, że ćwiczysz zbyt mało i nie widzisz oczekiwanych efektów. Z czasem twoja kondycja będzie coraz lepsza, a efekty będą zauważalne. Oczywiście, aby osiągnąć cel, trzeba ćwiczyć intensywnie, ale nie ma sensu przesadzać, aby nie nabawić się kontuzji. Warto uprawiać różnego rodzaju sporty i ćwiczyć wszystkie partie mięśni, nie tylko te wybrane. Zawsze trzeba pamiętać o rozgrzewce przed i rozciąganiu po treningu. To sprawi, że nasze mięśnie lepiej będą się kształtować i zapobiegnie urazom. Trzeba też bezwzględnie pamiętać o prawidłowym odżywianiu, bez którego nie będziemy w stanie osiągnąć spektakularnych efektów. Warto też porozmawiać czasem z trenerem. Jest to ważne szczególnie na początku przygody ze sportem. Warto zapytać trenera, czy nasz plan ćwiczeń jest dobrze skonstruowany i czy prawidłowo wykonujemy trening.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *