Odchudzanie

0
319
Odchudzanie

W dzisiejszych czasach wszelakie media i świat mody kreują wizerunek idealnej sylwetki jako tej wychudzonej, pozbawionej jakichkolwiek śladów tłuszczu czy krągłości. Modelki występujące na pokazach czy pojawiające się na okładkach gazet są osobami bardzo szczupłymi, bardzo często o dużej niedowadze i problemach z odżywianiem. Jednak młode dziewczyny, wystawione na takie wizerunki idealnych kobiecych ciał, bardzo często zastanawiają się zastanawiać czy waga jest aby na pewno zadowalająca i atrakcyjna.

Często dziewczyny szczupłe zaczynają niepotrzebnie się odchudzać chcąc dogonić marketingowe ideały i popadają przez do w zaburzenia odżywiania i choroby o podłożu psychicznym takie jak anoreksja czy bulimia. Dlatego przed rozpoczęciem każdej diety należy się poważnie zastanowić czy rzeczywiście potrzebne jest nam odchudzanie, czy jedynie zwiększenie ruchu celem wyrzeźbienia i nadania sylwetce rysów bardziej sportowych. Warto w tym celu porozmawiać z lekarzem, a przynajmniej ustalić jaki jest nasz wskaźnik BMI. Takie działanie pomoże uniknąć negatywnych skutków nadmiernego spadku wagi. Jeżeli jednak okaże się, że rzeczywiście nad naszą wagą można popracować, dopiero wtedy powinniśmy zaplanować odchudzanie.

Najlepszym na to sposobem jest oczywiście wizyta doświadczonego dietetyka, który profesjonalnie pomoże nam dobrać indywidualny jadłospis. Pomoże on określić ilość kalorii jaką powinniśmy spożywać, jakich produktów unikać, jakie potrawy przygotowywać oraz ile pić wody żeby schudnąć. Jeżeli jednak nie chcemy lub nie mamy możliwości skorzystać z porady profesjonalisty, najprostszym sposobem na odchudzanie na własną rękę wydaje się wyrzucenie z jadłospisu produktów o powszechnie znanej wysokiej kaloryczności i o statusie niezdrowych. Do takich produktów należą z całą pewnością słodycze i wszystko co zawiera cukry w dużej ilości. Nie wystarczy unikać czekolady żeby zlikwidować duże spożywanie cukru.

Duże jego ilości kryją się również w sokach słodzonych, dżemach, jogurtach smakowych, niektórych płatkach śniadaniowych, syropach itp. Warto więc zastąpić colę i sztuczne soki wieloowocowe na bezkaloryczną i zdrową wodę, jogurty o smaku truskawkowym na jogurty naturalne a słodzone płatki owocowe na naturalną owsiankę. Kolejnym krokiem jest zamienienie pieczywa białego na to pełnoziarniste, to samo tyczy się makaronu i innych mącznych produktów. Tłuste smażone dania można zamienić na pieczone- albo najlepiej na gotowane na parze. Dobór spożywanych produktów jest jedną z najważniejszych zasad, ale nie jedyną. Istotna jest również pora spożywania posiłków.

Powinniśmy jeść pięć posiłków dziennie, o regularnych i stałych porach. Przyjmuje się również, że nie powinno się niczego jeść około 2-3 godzin przed pójściem spać. Dodatkowo nie można zapominać o regularnym ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu. Można dobrać taki rodzaj sportu, który najbardziej dopowiada naszym zainteresowaniom. Czasami nawet regularne spacery potrafią znacząco pomóc w utrzymaniu naszego ciała w formie i naszej wagi pod kontrolą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here